زبان :

کاهش ۵ درصدی سود تسهیلات برای تولیدکنندگان خوش حساب

نائب رئیس خانه صنعت و معدن‌ اصفهان گفت: با توجه به رکود حاکم در بخش صنعت، در رابطه با تقبل ۵درصدی سود تسهیلات بانکی از سوی دولت، بحثهایی مطرح شده است.


نائب رئیس خانه صنعت و معدن‌ اصفهان گفت: با توجه به رکود حاکم در بخش صنعت، در رابطه با تقبل ۵درصدی سود تسهیلات بانکی از سوی دولت، بحثهایی مطرح شده است.

محمد اقارب پرست نائب رئیس خانه صنعت و معدن اصفهان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: تولیدکنندگانی که در صف دریافت تسهیلات ۱۸درصدی قرارگرفته‌اند، با رعایت چند مورد می‌توانند از بخشودگی ۵درصدی سود تسهیلات دریافتی بهره‌مند شوند.

وی افزود، اگر به تعهداتی مثل پرداخت به موقع اقساط، افزایش ظرفیت، راه اندازی مجدد عمل شود، تولیدکنندگان مشمول این بخشودگی می‌شوند.

اقارب‌پرست ادامه داد، وامها یکساله است و از سوی وزارت صنعت اعلام شده است در پایان دوره ۵درصد از سود بانکی توسط دولت پرداخت می‌شود.

اقارب پرست تاکید کرد، دستور العمل بازپرداخت این وامها ابلاغ شده است اما بحث تخفیف ۵درصدی سود تسهیلات هنوز به صورت رسمی از سوی وزارت صنعت اعلام نشده است.

وی با اشاره به آماری از واحدهای تولیدکننده متقاضی این نوع وامها در سطح استان اصفهان گفت: ۳۵۰۰درخواست وام در سامانه بهین یاب ثبت شده است، که ۱۵۰۰ عدد از آنها مربوط به واحدهای صنعتی است. در این بین ۶۷۰ درخواست مورد تایید قرار گرفته است ولی در نهایت تنها به ۳۷ واحد متقاضی وام پرداخت شده است.

همچنین حسن حسینی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تایید اصل خبر تقبل ۵درصدی  سود تسهیلات بانکی از سوی دولت افزود، مراحل کارشناسی این موضوع در حال بررسی می‌باشد هرچند دولت در بودجه ۹۵ محلی برای تامین هزینه‌های این طرح مشخص نکرده است.