زبان :

تایید و تکذیب نقش یکی از مدیران ارشد جهاد کشاورزی در قاچاق کالا

درحالی‌که برخی منابع از دست‌گیری یکی از مدیران ارشد جهاد کشاورزی به جرم قاچاق کالا خبر داده اند یکی از مسئولان جهاد کشاورزی این خبر را رد کرد.


درحالی‌که برخی منابع از دست‌گیری یکی از مدیران ارشد جهاد کشاورزی به جرم قاچاق کالا خبر داده اند یکی از مسئولان جهاد کشاورزی این خبر را رد کرد.

محمدعلی باغستانی رئیس سازمان حفظ نباتات در گفتگو با خبرنگار بخش کشاورزی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: در آذربایجان غربی اخیرا 6 مورد محموله میوه قاچاق کشف و امحا شد.

وی افزود: بازداشتی‌های اخیر قاچاق کالا در منطقه کرمانشاه ربطی به پرسنل وزارت جهاد کشاورزی ندارد و این کالاهای قاچاق بیشتر مشروبات الکلی بوده است.

بنابراین گزارش، روز گذشته همزمان با اعلام خبر دستگیری 10 نفر از کارمندان گمرک کرمانشاه  اطلاعاتی در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر دستگیری یکی از مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی کشور که سابقه مسئولیت در استان کرمانشاه را دارد، پیچید.

یک منبع آگاه این خبر را در گفتگو با تسنیم تأیید کرد و اعلام داشت: این فرد از قبل نیز پرونده قاچاق کالا داشته است.

بنابراین گزارش این خبرگزاری سندی  از گمرک منتشر کرده که در آن  اعلام‌شده است 10 نفر از کارمندان گمرک پرویز خان کرمانشاه به جرم قاچاق کالا دستگیر شدند.اتهامات این افراد تسهیل در قاچاق بیش از 800 تن الکل سفید به داخل کشور بوده است.

همچنین دستگیرشدگان  برای بیش از 2000 کانتینر که تنها مجاز به ورود موقت به کشور بوده‌اند، امکان قاچاق کالا به داخل را فراهم کرده‌اند.

به گزارش  خبرگزاری تسنیم، صدور اجاره ورود موقت محصولات به‌طورمعمول برای محصولات کشاورزی مانند شکر خام و گندم و... صادر می‌شود.

بر اساس این سند گمرکی، این افراد به دستور مرجع قضایی احضار و با توجه به ناتوانی در تأمین وثیقه راهی زندان  دیزل آباد کرمانشاه شدند. لازم به ذکر است برای این افراد بیش از 200 میلیارد تومان وثیقه در نظر گرفته‌شده است.