زبان :

دست به دامن شرکت اتریشی برای پخت غذای ایرانی

بعد از برجام بود که وزارت خانه آقای آخوندی در جذب سرمایه خارجی را در تور اروپایی با منعقد کردن تفاهم نامه خرید ۱۱۸ هواپیمای ایرباس فرانسه و ۲۰ فروند هواپیمای ATR پیشگام شد.


بعد از برجام بود که وزارت خانه آقای آخوندی در جذب سرمایه خارجی را در تور اروپایی با منعقد کردن تفاهم نامه خرید ۱۱۸ هواپیمای ایرباس فرانسه و ۲۰ فروند هواپیمای ATR پیشگام شد. پیشگامی که با مخالفت امریکا و پوچ بودن تعهدات امریکا در برجام بتدریج رنگ باخت تا وزارت راه و شهرسازی مذاکره برای خرید ۱۰۰ فروند بوئینگ را اطلاع رسانی کرد تا پس از نا امیدی در خرید از اروپایی ها، خرید هواپیما از کدخدا را محک بزند. ولی اینبار این کنگره و سنای امریکا بودند تا نشان دهند، برجام هیچ راهگشایی برای صنعت هواپیمایی ایران نخواهد بود و ایران همچنان در تحریم هواپیمایی به سر میبرد. دولت تدبیر و امید پس از اینکه خرید از بوئینگ را نیز امری نشدنی دید، به سراغ میتسوبیشی ژاپن برای خرید هواپیما رفت که تا به امروز خرید هواپیما از این شرکت نیز در هاله ای از ابهام باشد.

ولی تلاش آخوندی برای ورود شرکت های خارجی به ایران پس از شکست در پروژه خرید هواپیما پایان نیافت تا اینکه دیروز بزرگترین کیترینگ خاورمیانه با سرمایه گذاری ۲۳ میلیارد تومنی یک شرکت اتریشی توسط وزیر راه و شهر سازی برای تامین غذای مسافران قطار افتتاح شود.