زبان :

اعتراض؛ تنها راهکار ایران در مقابل معضلات ترانزیتی

پس از آنکه با ابهامات به وجود آمده بر سر روابط ترانزیتی ایران با ترکیه شرایط در مرز بازرگان در هاله‌ای از ابهام فرو رفت، حالا به نظر می‌رسد پس از ترکیه، نوبت به ترکمنستان رسیده تا شرایط ترانزیتی با ایران را برهم بزند و این به معنای آن خواهد بود که ایران یکی‌دیگر از شرکای ترانزیتی خود را نیز شاید از دست بدهد.

وعده سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد دلاری ایران در کره جنوبی محقق نشد

منابع کره ای گفتند: برنامه ایران برای سرمایه گذاری ۲ میلیارد دلاری در یک مجتمع بیوتکنولوژی در کره جنوبی به رغم تسهیل مقررات مربوط به معاملات با ارزهای خارجی بین دو کشور، تقریبا هیچ پیشرفتی نداشته است.

به جای واردات کالاهای بنجل، به تولیدکنندگان فرصت بدهیم

رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی ایران ضمن تاکید بر اینکه آمادگی و زیرساخت‌برای افزایش دو درصدی مالیات واردات وجود ندارد، گفت: باید شرایط و زیرساخت‌هایمان را به گونه‌ای فراهم کنیم تا روزنه‌ها برای ورود برخی کالاهای بنجل مسدود شود و فرصت برای تولیدکنندگان داخلی به وجود آید.

ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪگمرک درﺧﺼﻮص اعلام ارزش کامیونهای کشنده BEIBEN سال 2016

با سلام و احترام – در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 618 مورخ 14/4/95 کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارزش انواع مدل کامیونهای های کشندهBEIBENمدل سال 2016 ساخت چین به نمایندگی شرکت تیراژه دیزل به شرح جدول زیر ارسال میگردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری کامیونهای وارداتی مربوطه با توجه به ارزشهای اعلام شده با در نظر گرفتن کرایه حمل و بیمه انجام گیرد.

ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪگمرک درﺧﺼﻮص اعلام ارزش سواریهای RENAULT سال 2017

با سلام و احترام – در اجرای تبصره 6 قانون خودرو و بر اساس مفاد صورتجلسه شماره 616 مورخ 30/3/95 کمیته مشترک گمرک و وزارت صنعت ، معدن و تجارت ارزش انواع مدل سواری های RENAULTمدل سال 2017 ساخت فرانسه ، ترکیه ، کره جنوبی ، رومانی ، مراکش و اسپانیا به نمایندگی شرکت نگین خودرو به شرح جدول زیر ارسال میگردد. مقتضی است دستور فرمایند ارزشگذاری سواری های وارداتی مربوطه با توجه به ارزشهای اعلام شده با در نظر گرفتن بیمه انجام گیرد.

بخشنامه گمرک ایران در خصوص نکاتی در مورد استفاده از پنجره واحد تجارت فرامرزی

گمرک…… با سلام و احترام –با عنایت به راه اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی و در اجرای بند 6 مصوبات پنجمین جلسه کمیته راهبری انتخاب مسیر مقتضی است دستور فرمائید کلیه اسناد و مدارکی که بر اساس مفاد ماده 58 آ.ا.ق.ا.گ بایستی ضمیمه اظهارنامه گردد از طریق پنجره واحد تجارت فرامرزی بصورت خوانا و کامل اسکن گردد. بدیهی است مسئولیت حسن اجرای این امر بعهده بالاترین مقام اجرایی آن گمرک خواهد بود.

ﺑﺨﺸﻨﺎﻣﻪﮔﻤﺮك در ﺧﺼﻮص عدم ارائه گواهی نمایندگی لاستیک های معدنی و راهسازی

گمرک…… با سلام و احترام –پیرو بخشنامه 237347/94/222756/73/416 مورخ 11/12/94 ضمن ارسال تصویر نامه 30474/210/95 مورخ 19/5/95 دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت ایران مبنی برعدم الزام ارائه گواهی نمایندگی لاستیک مخصوص دستگاه های معدنی و راهسازی منوط به عدم ساخت داخل (لاستیک های مزبور) خواهشمند است دستور فرمائید با عنایت به مفاد نامه فوق الذکر و رعایت سایر مقررات مربوطه حسب مورد اقدام فرمایند.

بخشنامه گمرک ایران در خصوص گواهی نمایندگی شرکت های مجاز به واردات لاستیک مطابق جدول پیوست

گواهی نمایندگی شرکتهای مجاز به واردات لاستیک (موضوع بند الف بخشنامه 52322/210/94 مورخ دفتر مزبور منضم به بخشنامه فوق الذکر این مرکز) صادره توسط مرکز اصناف و بازرگانان ایران (بشرح جدول پیوست) جهت آگاهی و اقدام لازم وفق مفاد بخشنامه ردیف 311 این مرکز با رعایت سایر مقررات مربوطه ارسال می گردد.تأکید می گردد با توجه به مفاد بخشنامه اخیرالذکر مقرر گردیده کلیه امور مربوط به ورود لاستیک از طریق نمایندگی های مجاز توسط سازمان توسعه تجارت و در زمان ثبت سفارش صورت پذیرد

خبر 21 تا 30 از 126 خبر